måndag, augusti 10

Slapp söndag

Vaknade sent, så som helgerna brukar vara. Stekte bacon till mannen och bacon och ägg med ost på till mig själv. Note to self: det är inte jättebra att steka ägg i cocosfett.

Eftersom vi skulle iväg på söndagskaffe hos vänner åt vi innan vi åkte. Karrébiffar, saltade och pepprade, stekta i cocosfett. På med lite grädde för lite göttig sås. Till det gjorde jag blomkålsmos med smör, ost och grädde, kryddad med färsk timjan.

Hos vännerna drack vi kaffe och åt några minimuffins. När vi väl var på väg hem igen var vi så hungriga att det blev lite hämtmat. Mannen syndade med en calzone, själv var jag lite smartare och tog en kebabsallad. Däremot föll jag för frestelsen och åt upp nästan all pizzabröd. Inte värt de efteråt. Mest för att det inte var så gott som jag föreställde mig, men också för att jag insåg att jag hade lika gärna kunnat låta bli.

Däremot hittade jag Kavlis Aioli på tub som jag förälskade mig i i Finland, helt fantastisk på korv istället för senap eller ketchup. Jag åt en hel tub själv på mindre än två veckor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar