måndag, augusti 17

Måndagsmiddag

Har gått och nibblat på kesoplättarna under eftermiddagen, samt att jag druckit en hel del kaffe med massa grädde, så hungern har inte direkt infunnit sig. Har lagat bebismat istället.

Dagens middag blev i alla fall kycklingfilé snabbmarinerad i chili, vitlök och ingefära, stekt i smör. Såsen gjorde jag på en burk kokosmjölk minus den sista vattniga slatten, två deciliter jordnötter malda till näst intill jordnötssmör, chipotlepasta och salt. Till detta stektes lite wokgrönsaker. Mätta blev vi, plus att det var gött. Som vanligt.

Förvånansvärt nog har inget varit direkt äckligt ännu. Jag har dock inte förlikat mig med tanken att dricka äggmjölk ännu. Det kommer säkert förr eller senare. Mannen dricker det mer än gärna, men han och jag har så skilda frukostpreferenser så det är nog inte konstigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar