torsdag, augusti 13

Ute på stan

I morse stekte jag mig en omelett med skinka. Kletade på lite färskost, mest för lite extra götta. Blev så mätt och trött så jag la mig med bebis istället för att gå och träna. Vaknade vid elva och insåg att jag var sen till min dejt med mammakompisarna.

Sen som jag var hann jag inte äta någon lunch så jag improviserade med fyra portionsförpackningar Billingeost. Brudarna såg lite fundersamma ut, men verkade inte tänka så mycket mer på det än att de konstaterade att det var märkligt att jag bara åt ost.

Mannen mötte oss inne i stan och vi gick och åt lite indiskt. Mannen tog en butterchicken och jag tog en Beef Mother India, nån slags specialitet. I väntan på att maten skulle komma googlade jag kolhydratinnehållet i kokt ris. Det var relativt lågt i jämförelse med torr vara, så jag tog mig en matsked eller två. Indisk mat är rätt fet, så mätta blev vi. Hade nog kunnat hoppa över riset också.

Nu har jag smaskat i mig crème fraiche blandat med kanel. Gott som efterrätt eller som mellanmål.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar