lördag, juli 25

På väg

Hinner med en liten uppdatering innan roamingen kostar 22,50/MB.

Kylen hann bli rätt tom eftersom semestern hägrade. Lunchen blev middagen (indiska järpar). Hade med mig lite brieost ut på stan som mellanmål. Åt hälften men sen blev dom så svettiga att jag inte riktigt kände för att stoppa dem i mun. Väl hemma igen efter en himla massa shopping på slutreorna lyckades jag veva ihop en tonfiskröra på en burk tonfisk, majonnäs och lite cream cheese.

Mellanlandade hemma hos föräldrarna i väntan på avfärd, och då blev det makrill i tomatsås med majonnäs, stekt bacon, osttärningar och en halv tomat. Även där i brist på annat.

Övningskörde till Östgötarasta, där fick jag två stekta ägg. Mycket förmånligt, "2 tillbehör, 5 kr st". Sen somnade jag. Inte bakom ratten såklart, mannen tog över och kacklade med bror hela vägen till Södertälje. Därifrån körde jag till Liljeholmen där det blev ännu en kissepaus samt inhandling av proviant. Färdiga skivor Wästgöta kloster och 3 dl grädde till kaffet. Köpte ölkorvar och skrattande kon-ost innan vi åkte men de lockade inte klockan sex på morgonen.

Vad som väntar nu är en sjöfrukost, en dignande buffé av ägg i alla möjliga varianter och stekt bacon. Med andra ord är det lyckat än så länge. Sort of.

Båten står vid kajen och nu är det dags att köra på.

Till blomvakten: Jag har vattnat alla krukväxter, de får vatten så sällan så de klarar sig fram till vi kommer hem. Balkongblommorna behöver däremot vattnas. Vid dåligt väder (regn) varannan dag kanske, är det sol är dom törstiga varje dag. Blomsprutan innehåller vatten och såpa, spruta på ohyran om det behövs. Skörda gärna frön från krasse och ringblomma (se fönsterbrädan i vardagsrummet). Tack och hej! :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar