torsdag, juli 23

Kvällsmiddag

Efter RPM-passet som var rätt svettigt tog jag en treminuterssväng på roddmaskinen, mest för att få överkroppen att jobba lite. Sen promenerade jag hem till mannen och bebisen som hängde i soffan. Sprang bort till Simmo och köpte ett sexpack ägg.

Väl hemma igen blandade jag två ägg med lite fiberhusk och lite indiska kryddor med blandfärs. Samtidigt gjorde jag paneer, den här gången med en skvätt grädde också. Av färsen stekte jag små järpar. Mannen gjorde en sås på smör, passerade tomater, kokos, sesamfrön och diverse indiska kryddor. Allt mixades ihop och toppades med ännu mera smör och grädde. Osten (paneer alltså) hann inte rinna av tillräckligt för att bli fast, men det var så krämig och god så vi åt den som efterrätt istället.

Däremot har mannen varit gnällig fram tills idag då han åt sin flottofrukost. Det blev en sån skillnad så han har gått och visslat hela dagen på jobbet. Typ. Tänk så fel det kan bli om man äter alldeles för lite.

Ja just det. Gjorde lite äggmjölk också. Jag hade en bild framför mig att ägget skulle bli alldeles strimmigt och koagulerat, men det blev det verkligen inte. Trodde det dessutom skulle smaka väldigt mycket ägg, men det gjorde det inte heller. Mest smakar det blaskig men smörig mjölk. Äggmjölk. Imorgon ska det testas med kaffe.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar