måndag, juli 20

Majonnäsdagen


När jag och bebis kom hem efter en runda på stan fixade jag ihop en tonfiskmajo med vitkål. En riktigt smörig sesammacka till. Sen gick vi ner till parkeringen och mötte mannen för att sedan åka och handla mat. Handlade massa bra grejer.

- ett dussin ägg
- osaltat smör
- blandfärs
- ost, 35% fett
- kefir, 3% fett
- mezeyoghurt, 10% fett
- 3-pack bacon
- blåmögelost
- påläggsskinka
- spillbitar påläggsskinka
- grädde såklart

Sen var det dags för träning, innan det tog jag en rulle skinka och ost. Provade Balance för första gången på säkert tio år. Det var inte riktigt lika jobbigt denna gången eftersom jag kört en hel del poweryoga innan. Det roliga var dock att det var en av mina mammaväninnor som höll i passet. Efteråt svettades jag en halvtimma intervallträning på en crosstrainer/orbitrek/ellipsmaskin (välj din favorit) på nivå 7 av 10.

Väl hemma mixade jag lite rödlök och en del av spillskinkan och blandade med majjo. Snuskigt gött. I botten några ynkliga skivor sesambröd och en tomat till.


Vägde mig på gymmet i torsdags och upprepade proceduren idag. Blev glatt överraskad då vågen visade två kilo minus. Dock insåg jag att jag inte hade skorna på mig som sist. Men pjucksen på blev det minus 1,5 kilo istället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar