söndag, juli 19

Filmkväll

Eller snarare teveafton med serier. Bakade tvåminutersbrödet och stekte kantarellerna jag plockade tidigare under dagen. Mannen tog mögelost på sina. Blev förvånad över hur smaskigt brödet blev trots sin enkelhet och mysko ingredienser för att vara bröd.


Malde mitt eget mandelmjöl till brödet eftersom det verkar vara omöjligt att hitta det färdigmalet. Har en stavmixer med en burktillsats med kniv i botten. En påse mandlar (200 gram) räcker till fem satser tvåminutersbröd. Det tror man inte, men så är det.

Till efterrätt vispade jag grädde i två omgångar. Den ena med lit skrap från en vaniljstång, den andra med en skvätt kakao. Det var helt okej, men den färdiga mängden var mer än dubbelt så mycket som man orkade pressa i sig.

Till frukost idag gjorde jag tvåminutersbrödet igen. Den här gången stekte mannen bacon till sina smörgåsar, själv stekte jag två ägg. Båda tog en bit brie till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar