fredag, juli 17

Dagens bravader

Skulle få spontanbesök av väninnan och hennes två barn. Var tvungen att snabbt som attan fixa något att stoppa i min för att sedan röja upp. Lösningen blev en burk fiskbullar med ost på samt tomat och egen inlagd gurka till. Dock kände jag efter en gurkebit att den var vidrigt söt. Fascinerande att man redan fått avsmak för det söta.


Åt en minimuffin till kaffet. Bakade dessa i förra veckan, och de är marginellt större än en knäck eller ischoklad. Smakade inte jättegott egentligen, återigen en påminnelse om hur fantastiskt bulltanden blivit stympad.

Till mellanmål åt jag två stekta ägg med lite getost. När mannen kom hem gjorde han en ostsås som fick agera spabehandling för ett gäng broccolibuketter i ugnen. Till det åt vi stekta kotletter. Har inte riktigt fått koll på hur man gör en sås som inte är jätterinnig, så mitt i maten bytte vi taktik. Allt finfödelades och åts som soppa istället. Minst lika gott, plus att man faktiskt fick i sig något.


Teveaftonen var lång, så till kvällsmat vispade jag lite grädde och blandade ner en näve egenhändigt plockade blåbär. Den la sig som ett lock i magen så jag friskade upp med en klunk fil.

Det känns helt sjukt att äta såhär. Fett med fett och kött. Det återstår att se om det ger några resultat. Än så länge har falluckorna för min del varit helgerna när vi besöker mina föräldrar. Automatiskt går man till kylskåpet för att se vad man kan stoppa in i mun. Nu måste jag istället öppna kylen för att titta vad jag faktiskt vill äta för att inte sabba för mig själv. Det bästa är att mannen är med på noterna, så vi kan peppa varandra till att inte pressa i sig en baguette bara för att, eller okynnesäta fem glassar för att man har tråkigt.

Tredje dagen avklarad, och det känns hur bra som helst. Förutom den här bisarra känslan över att äta fett med fett och kött. Typ.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar