tisdag, oktober 27

Nya friska tag

Sedan vi började knapra fett i slutet på juli och fram till tårtkalaset har det ju inte hänt så mycket med kroppen som jag skulle vilja, mer än de faktiska hälsovinsterna som förvisso betyder väldigt mycket. Nu har jag som ambition att finska på kroppsfettet och har tagit i med hårdhandskarna.

Gårdagen vet jag inte om den är representativ då jag med säkerhet fick i mig alldeles för lite energi i fettform:

Frukost: Äggmjölk smaksatt med julte.
Mellanmål: Två koppar kaffe med grädde.
Lunch: En tjock körv.
Middag: Thaimat.
Kvällsmat: En ganska äcklig mozzarella.

Idag har jag försökt gå ut lite mer aggressivt på fettet.

Frukost: Omelett på tre ägg och en skvätt mjölk. På med ost och över hällde jag stekfettet.
Lunch: Kaffe med smör i, skinkmajo. Majon har fått modifieras lite. Till en början gjorde jag den på rå lök och skinka, sen föll löken bort av ren lathet. Idag hade jag i champinjon och ruccola. Smarrigt.

Får se om det börjar ge resultat. Lånade ju Sten Stures bok på bibblan, och där fick jag det svart på vitt: mer energiprocent från fett ger större viktminskning. Nu har jag förvisso tre fjärdedelar kvar av boken att läsa, men vi kan ju åtminstone börja såhär. Med mer fett alltså.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar