torsdag, oktober 29

Kamben

Mmmm, färdiggrillade kamben från delikatessdisken till middag. Serverades med majonnäs, crème fraiche samt en såndär cheddardip man har till tacos.

Till lunch åt jag tisdagens middag som bestod av blomkålsmos från frysen samt benfri karré med en gräddsås smaksatt med svart- och grönpeppar. Min stora fråga är dock, hur fasiken micrar man gräddsås utan att den separerar?

Frukost: Äggasmör på tre ägg. Och en kopp kaffe lite senare när jag kände att koffeinhuvudvärken började smyga sig på. Fast nu ljög jag, den drack jag ju till lunch.

2 kommentarer:

  1. Vad är äggasmör? :)

    Kan du inte visa en bild på din canaria-gryta som du kommenterade om på min blogg? Skulle vara kul att se! :)

    SvaraRadera
  2. som ditt äggmos typ. fast jag kör med hårdkokta ägg. kuriosa: ytterst vanligt tillbehör till karelska piroger från finland. http://sv.wikipedia.org/wiki/Karelska_piroger

    grytbild kommer efter middagen. :D

    SvaraRadera