söndag, september 13

Klet

Morgonens otippade kombo: Bacon och guacamole. Eller ja, avokado med vitlöksmajonnäs. Hade en avokado liggande och kände att den behövde bli uppäten. Orkade inte anstränga mig mer vid frukosten än att jag slabbade på en klick på baconsnitten mannen hade stekt upp. Hur gott som helst.

Gårdagens middag gick ju inte av för hackor heller. Kycklingfilé fylld med Puck kryddad med svartpeppar, dragon och dijon. Sen baconlindade mannen filéerna som grädde på moset. Och en skysås med smör och grädde till det. Mmmm, I wish I was eating it right nooooow... Något liknande hittade jag hos Judit.

För övrigt har jag börjat snoka lite bland äggsortimentet som finns i matbutikerna i närheten. Bland annat hittade jag en kartong med 20 ägg som var knappa 2 mil närmare än föregående ägginköp. Men då ska man jämföra det med mängden ägg man får för pengarna också. Än så länge toppar Sjömarken min lista. Vad jag däremot har märkt är att äggen är ganska små om man jämför med ägg som är packade i ett färgglatt paket. Om inte annat så märkt det på att gulorna är små. Men det skiter jag i, maten blir god ändå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar