tisdag, september 8

Andra lunchen

Dagens bästa alternativ på lunchrestaurangen var stekt fläsk och blodpudding. Jag lät bli lingonsylten, så det var nog en okej måltid ändå. Till förmiddagskaffet var det frallor, men jag åt bara skinkan och osten som verkade vara en rödkittsost. Mmmm.

På vägen hem handlade jag ett billigt flak ägg på Wiesel matcenter, 30 st för 29,90. Dessutom är de relativt närproducerade också, Sjömarken, som ligger på rätt sida om Borås om man tänker Göteborg. Mäter jag lite snabbt med hitta.se så har äggen färdats ca 70 km från hönsgården till affären, förutsatt att de åkt raka vägen utan mellanhänder. Helt okej för mig. Annars brukar jag inte kolla upp vart äggen kommer ifrån, det är ju koder och grejer som man måste kolla upp, och det är ju jobbigt. Här stod ursprunget svart på vitt på etiketten. Tummen upp för sånt.

När jag kom hem gjorde mannen lite mat. Det blev indiska fläskkotletter. Lite suspekt kombination så, men såsen gjorde susen, som alltid. Jag modifierade mandelbrödet lite och blandade i kokosflingor när jag malde mandlarna. Mannen blev lyrisk. Behöver jag nämna att han gillar kokos?

4 kommentarer:

  1. Hej! Jag har länge velat kommentera din blogg (jag har nog hängt med typ från början), men det har inte gått utan konto... Det kanske är därför du får så lite kommentarer? För besök på sidan har du ju...
    Nu letade jag upp ett gammalt konto, så nu hoppas jag att det funkar.
    Gillar din blogg!

    SvaraRadera
  2. ooh! kommentarer! tack så mycket. :D

    SvaraRadera
  3. Varsågod! Det var nog lite på tiden att du fick nån respons här.
    Tack för tipset om äggen på Wiesel center. Det får bli ett besök dit när nuvarande platta tar slut, vilket borde vara när som...
    Hur ligger dom till prismässigt now days? Bortsett från äggen då...

    SvaraRadera
  4. sortiment och priser tycker jag inte ändrats nämnvärt sen ägarbytet, men det var ju ändå ett tag sen så jag kan ju minnas fel. Men det känns bra, och det är det som räknas.

    SvaraRadera