tisdag, januari 17

Kålvariation

I natt kunde jag inte sova så jag låg och kollade recept på paddan. Med lite inspiration knåpade jag ihop en middag på improvisationsbasis.

Efter att ha hyvlat vitkål i en kvart kramade jag ur böset lite och blandade med muskot, örtsalt och ägg. Ner i stekpanna med lite smör.

Eftersom mannen inte var på väg hem ännu slängde jag in dem i ugnen i väntan på bättre tider.

Under tiden skar jag fläskytterfilé i tunna skivor och bankade dem platta med niven. Blandade vitpeppar, salt och såndära billig riven "parmesan" i påse som fick bli kryddningen till köttet.

Så här smarrigt blev slutresultatet. Minus såsen som jag tänkte reda med äggula men misslyckdes totalt med. Istället blev det aioli på flaska.

Äggvitorna som blev över efter såshistorien gjorde jag maränger på. Sukrin är lite mysko, så de blev lite annorlunda i smaken. Flyktiga på något sätt. Men fullt ätbara.

För övrigt tog jag mig en promenad hem från centrum. Enligt Runkeeper är det 60 meters stigning på den knappt 2,5 km långa promenaden, harrejevvlar vad det är jobbigt när man har en barnvagn med två barn i. Lungorna utanpå så att säga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar