måndag, januari 4

Äta mat.

Tredje dagen med väldigt få kolhydrater. Har så gott som helt uteslutit mjölkprodukterna, bortsett från smöret. Inga konstigheter, bara kött, smör och ägg. Även kaffet dricks numera svart. Dagens middag innehöll lite fetaost, och lunchen ute på stan hade en dressing med okänt innehåll, men i övrigt är det bara ren och fin mat.

Tycker inte det är nån större skillnad i ansträngning mot innan jul då jag varierade kosten med mer mjölkprodukter och andra produkter. Enda kruxet just nu är den krassa januariekonomin som gör att kylskåp och frys inte är lika välfyllda som de brukar vara. I väntan på första utbetalningen från CSN får vi improvisera.

Idag hade vi invägning och mätning hos grannfrun. Har vägt mig så gott som dagligen sen i fredags, och det verkar som om fyra kilo vattenvikt är som bortblåst, förutsatt att alla tre vågar jag vägt mig på visar ungefär samma resultat. Hurra för mig! Hurra för LCHF!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar